در هنگام طراحی سایت آیا این مطلب را در نظر دارید که بعد از ورود به سایت خود، ظرف چند ثانیه تعیین می نمایید که شرکت شما چه کاری را انجام می دهد و برای چه کسی این کار را انجام می دهد؟  برای پاسخ به این سوالات بهتر است که نگاهی جدی به نحوه طراحی و ارتقای سایت خود بیندازید.

یک وب سایت نمی تواند به راحتی با برتری در جنبه های محدودی مانند طراحی و تولید محتوا به موفقیت برسد، بلکه باید طرحی داشته باشد که از تجربه کاربری وب سایت شما و به طور مناسب وب سایت شما را تکمیل نماید. در اینجا 14 نکته برای شما آورده ایم تا اطمینان حاصل نمایید که در طراحی سایت خود درست پیش می روید.

14 نکته برای ارتقای وب سایت

1. یک برنامه داشته باشید.

فقط طراحی وب سایت خود را شروع نکنید. برای اطمینان از اینکه وب سایت شما به طور موثر نیازهای بازدیدکنندگان شما را برآورده می کند، باید ورود به سایت مراجعین خود را از اولین بازدید وی از وب سایت تا لحظه مشتری شدن ترسیم کنید. آنها قرار است چه صفحاتی را مشاهده کنند؟ چه محتوایی را بخوانند و چه پیشنهادی را برای تبدیل شدن به آن انتخاب کنند؟

2. تصاویر متحرک و اصطلاحات مبهم را حذف نمایید.

انیمیشن های پیچیده، محتوای بیش از حد طولانی، تصاویر وب سایت پرتحرک تنها چند عامل در لیست هستند که ارزش پیام انتقالی شما را کاهش می دهد. با مخاطبی که فقط 8 ثانیه طول توجه دارد، باید اولین برداشت را ایجاد کنید که به راحتی نکات اصلی را جلب کند.

3. دکمه های اشتراک اجتماعی و پیگیری را وارد کنید.

تولید محتوا و پیشنهادات عالی فقط در صورتی امکان پذیر است که به کاربران خود فرصت اشتراک مطالب خود را بدهید. اگر وب سایت شما فاقد دکمه های اشتراک اجتماعی است، ممکن است بسیاری از بازدیدکنندگان وبلاگ خود را از دست بدهید. این دکمه ها به عنوان ابزاری غیر فشارآور عمل می کنند که به اشتراک گذاری اجتماعی اشخاص خریدار شما را ترغیب می نماید.

4. دعوت به فعالیت را اجرا کنید.

آیا بازدیدکنندگان پس از ورود به سایت شما، می دانند چه کاری را باید انجام بدهند؟ اگر به آنها جهت خاصی ارائه ندهید، آنها نمی دانند چه صفحاتی را باید مشاهده کنند یا چه اقداماتی را انجام دهند. هنگامی که آنها شرکت شما را به عنوان یکی از مواردی انتخاب می کنند که این موارد را شناسایی می کنند، آنها احساس راحتی بیشتری می کنند.

5. تصاویر مناسبی را به کار ببرید

قرار نیست هر تصویری متناسب با نوع پیامی باشد که می خواهید به مخاطب خود نشان دهید. خوشبختانه شما عکس های زیادی برای انتخاب دارید. تصاویری را استفاده نمایید که واقع گرایی بیشتری را به برند شما وارد می کند و مطمئن شوید تصاویر با آنچه هستید و توضیح می دهید مطابقت داشته باشد.

6. ناوبری (Navigation)

هگام طراحی وب سایت، ناوبری یا پیمایش مهم است، در واقع نقشه‎ای است که مکان های اصلی بازدیدکنندگان را نمایش می دهد. هیچ چیز بدتر از سایتی با رابط ناوبری نامنظم یا گیج کننده نیست. هنگام بهبود ناوبری وب سایت، مهم است که اطمینان حاصل نمایید که بازدیدکنندگان می توانند به راحتی آنچه را که می خواهند پیدا کنند.

7. به بازدیدکنندگان خود اجاز دهید در صفحه اصلی شما بچرخند(اسکرول کنند)

صفحه اصلی را کمی طولانی تر طراحی نمایید. مثلا شامل 3 الی 5 بخش باشد که به راهنمایی کاربران جدید و دوره ای به مناطق مناسب سایت شما کمک می کند و می تواند به ایجاد یک تجربه یکپارچه کمک نماید.

8. از فضای سفید نترسید

فضای سفید یک عنصر ضروری در طراحی است که به شما کمک می کند صفحه را بشکنید . خوانابودن آن را افزایش دهید. فضای سفید که فضای منفی نیز خوانده می شود، به مناطقی در اطراف عناصر صفحه خالی و فاقد محتوا یا موارد بصری اشاره دارد.

9. بهینه سازی موبایل

80% از کاربران اینترنت دارای تلفن همراه هوشمند هستند و گوگل می گوید: 61% از کاربران بعید است به یک سایت موبایلی بازگردند که در دسترسی به آنها مشکل داشته باشد و 40% به جای آن از سایت رقبا بازدید می کنند.

10. پیدا شوید

اگر می خواهید حضور آنلاین قابل توجهی ایجاد کنید، باید وب سایتی ایجاد نمایید که بتواند پیدا شود. این کار با ایجاد استراتژی SEO شروع می شود که اصطلاحاتی را که شخص خریدار و مخاطب شما برای آن جستجو می کند، در نظر می گیرد.

11. هرگز آزمایش را متوقف نکنید

ارزیابی مسیرهای تبدیل، میزان پیمایش کاربران و میزان کلیک آنها و غیره، ویژگی های مهمی هستند که می توانند نشان دهند اگر صفحات شما همان راهی که شما در نظر داشتید را انجام می دهند. هر آزمون می تواند داده های متنوعی را نشان دهد که دلیل تعامل کاربران با صفحات به روش های خاص را مشخص می کند.

12.  404 های ناشناخته یا لینک های خراب را شناسایی نمایید

بر طبق اندازه وب سایت شما، ممکن است چند صفحه یا لینک اینجا و آنجا داشته باشید که کار نمی کنند. وقت بگذارید و ارزیابی نمایید که آیا سایت شما صفحات شکسته دارد یا نه.

13. پیشنهادهای جدید یا منحصر به فرد ایجاد نمایید

آیا می توانید به جای ایجاد یک پیشنهاد مشابه، آن را یک گام جلوتر بردارید و ابزاری ایجاد نمایید که به افراد امکان می دهد اطلاعاتی را وارد کنند که به تولید برنامه ای کمک می کند تا با تقویم گوگل آنها همگام شود؟

14. محتوای خود را به روز کنید تا شخص شما را مجذوب خود کند

مشتریان بالقوه شما می خواهند شما چشمی با آنها ملاقات نمایید، نقاط درد آنها را درک کنید و به طور مستقیم توضیح دهید که چگونه می توانند حل بشوند.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *